loading...
وبگاه تخصصی مربیگری آنلاین هتریک در ایران
karim22k بازدید : 119 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

به عنوان مربی تیم، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید تیمتان چطور بازی کند و از چه ترکیبی استفاده ‌نماید. قبل از هر مسابقه، از طریق صفحه‌ی چیدمان که در مقابل فهرست مسابقات قرار دارد، ترکیب خود را ارسال می‌کنید. چیدمان هر مسابقه باید حداقل تا ۲۰ دقیقه قبل از شروع بازی، ارسال شده باشد؛ البته به یاد داشته باشید که ممکن است ساعت داور با ساعت شما یکی نباشد؛ بنابراین حتی‌الامکان از چیدن ترکیب در آخرین دقیقه، خودداری کنید. همچنین می‌توانید یک ترکیب را به عنوان پیش‌فرض انتخاب کنید (که پیشنهاد می‌کنیم محض احتیاط این کار را انجام دهید). هت‌تریک این ترکیب را برای بازی‌های بعدی شما در نظر می‌گیرد؛ اما می‌توانید بسته به شرایط خاص هر بازی، آن را تغییر دهید.

بازیکنان اصلی و ذخیره

برای هر مسابقه یازده بازیکن اصلی، بازیکنان ذخیره‌، زننده‌ی ضربات ایستگاهی و کاپیتان تیم را انتخاب می‌کنید. در صفحه‌ی پیشرفته‌ی چیدمان (نسخه‌ی فلش)، با کشیدن و رها کردن موس، تعیین می‌کنید که کدام بازیکن در کجا بازی کند.

اگر یکی از بازیکنانتان مصدوم شود، بازیکن ذخیره برای آن پست وارد زمین می‌شود. در صورتی‌ که برای پستی به‌خصوص، بازیکن ذخیره‌ را مشخص نکرده باشید و یا اگر بازیکن ذخیره هم مصدوم شود، یکی دیگر از بازیکنان ذخیره به‌صورت خودکار برای بازی انتخاب می‌شود. اگر هیچ بازیکن ذخیره‌ای نداشته باشید، مجبورید بازی را با ۱۰ بازیکن ادامه دهید. اگر بازیکنان ذخیره تمام شده باشند (یا اصلاً تعیین نکرده باشید) و دروازه‌بان شما مصدوم شود، یکی از بازیکنان داخل زمین، درون دروازه می‌ایستد. همچنین می‌توانید از سیستم تعویض استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر، به فصل تعویض‌ رجوع کنید. به خاطر داشته باشید که باید بازی را با حداقل ۹ بازیکن شروع کنید زیرا در غیر این‌صورت تیم شما به‌عنوان تیم بازنده‌ اعلام خواهد شد؛ همچنین تأثیر تمرین بر تمام هفته را نیز از دست خواهید داد.

انتخاب ترکیب تیم

با هر سیستمی که امکان ایجادش در صفحه‌ی چیدمان وجود داشته باشد، می‌توانید بازی کنید. در صفحه‌ی تمرینات نیز فهرست تمام سیستم‌ها وجود دارد.

آنچه دانستنش اهمیت دارد این است که وقتی بیش از یک بازیکن در یک موقعیت وسط (مدافع وسط، هافبک‌ وسط یا مهاجم وسط) بازی کنند، قادر نخواهند بود با تمام ظرفیتشان در عملکرد تیمی دخیل باشند. این کاهش سهم، برای سه بازیکن بیش از دو بازیکن است. منطق پشت این قضیه، این است که وقتی بیش از یک بازیکن در یک منطقه بازی کنند، به یکدیگر تکیه کرده و قادر نخواهند بود با تمام ظرفیت خود همکاری کنند.

به‌طور خلاصه، یک بازیکن تنها در موقعیت وسط، سهم ۱۰۰ درصدی دارد. استفاده از دو بازیکن در یک موقعیت وسط، این سهم را کمتر می‌کند (که بر هر دو اثرگذار است) و استفاده از سه بازیکن، سهم ذکر شده را باز هم کمتر می‌کند (که بر هر سه تأثیرگذار است). این کاهش، تمام مهارت‌های بازیکن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اندازه‌ی کاهش سهم، برای هافبک‌ها بیشتر از مهاجمان و برای مهاجمان بیشتر از مدافعان است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، کاهش سهم برای هافبک‌های وسط، حدوداً دو برابر مدافعان وسط است. برای مهاجمان، این کاهش تقریباً چیزی بین دو مقدار فوق است.

تاکتیک و نگرش تیم

در صفحه‌ی چیدمان، می‌توانید تاکتیک و نگرش تیمی را برای هر بازی تعیین کنید. انواع مختلف تاکتیک‌ها در فصل «مسابقه: تاکتیک‌ها» و نگرش تیمی در فصل «روان‌شناسی» توضیح داده شده است.

دستورات فردی

به هر بازیکن داخل زمین (غیر از دروازه‌بان) می‌توانید دستورات فردی بدهید. مثلاً می‌توانید به هافبک وسط خود بگویید که «دفاعی» بازی کند. این بدان معنی است که او هنوز هافبک وسط است اما روی دفاع بیشتر از حمله تمرکز خواهد داشت. چهار نوع دستورات فردی وجود دارد. برای اطلاع از اینکه هر کدام از دستورات فردی چه معنی‌ای برای هر پست می‌دهد این جدول را ببینید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این وبگاه در پیرو بالا بردن اطلاعات کاربران فارسی زبان سایت مربیگری آنلاین هتریک ایجاد شده و هیچ گونه دنیای مجازی ندارد بلکه شما برای ثبت نام در دنیای مجازی مربیگری باید در سایت رسمی هتریک www.hattrick.org ثبت نام کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 63
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 102
  • بازدید سال : 526
  • بازدید کلی : 18,908