loading...
وبگاه تخصصی مربیگری آنلاین هتریک در ایران
karim22k بازدید : 101 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

قهرمانی در جام حذفی، اعتبار و وجهه‌ی زیادی برایتان به ارمغان می‌آورد. هواداران تیم، همان اندازه که به لیگ بها می‌دهند، بازی‌های جام حذفی نیز برایشان اهمیت دارد. بازی در جام حذفی فرصت خوبی است برای تیم‌ها تا درآمد بیشتری کسب کنند. هر چه جمعیت حاضر در ورزشگاه بیشتر باشد، درآمد بالاتری به دو تیم می‌رسد. بنابراین حضور در بازی‌های جام حذفی و صعود به مراحل بالاتر، معامله‌ای پُرسود برایتان خواهد بود مخصوصاً اگر در دسته‌های پایین، تیم دارید. تمام تیم‌های یک کشور، حق حضور در جام حذفی را ندارند. تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در جام، با توجه به جمعیت کاربری هر کشور بین ۱۲۸ تا ۳۲۷۶۸ تیم است. فرمول جام حذفی در هت‌تریک بدین شکل است که تیم‌های بسیار پایین در رده‌بندی کشوری، احتمالاً نمی‌توانند در جام شرکت کنند؛ به عنوان مثال در کشوری که ۶۸۰ تیم دارد، تنها ۵۱۲ تیم برتر آن می‌توانند در جام حذفی شرکت کنند یا در کشوری با ۱۰۹۲۰ تیم، ۸۱۹۲ تیم اجازه‌ی شرکت در جام حذفی را خواهند داشت.

برنامه‌ی بازی‌های حذفی

بازی‌های جام حذفی معمولاً در اواسط هفته برگزار می‌شود. برای آگاهی از زمان دقیق آن در کشور خود، لطفاً اطلاعات کشوری ایران را ببینید. دور اول همیشه در هفته‌ی قبل از آغاز فصل جدید برگزار شده و تیم‌های شرکت کننده در جام، رقبای دور اول خود را یک هفته قبل از برگزاری بازی خواهند شناخت؛ و پس از آن، به محض پایان یافتن همه‌ی مسابقات هر دور، حریفان بعدی مشخص می‌شوند. در رده‌بندی کشوری، تیم‌هایی که بالاترین رده‌ را دارند، همواره با پایین‌ترین تیم‌های رده‌بندی آن کشور بازی می‌کنند. تیمی که از نظر رده در مکان بالاتری قرار دارد، همیشه در خارج از خانه بازی می‌کند (تنها مسابقات نیمه‌نهایی و نهایی در یک زمین بی‌طرف برگزار می‌شوند). تیم‌ها نخست بر اساس دسته‌ای که در این فصل در آن حضور دارند، رده‌بندی می‌شوند؛ سپس در هر دسته، بر اساس آنچه در زیر می‌آید رده‌بندی می‌شوند:

۱- تیم‌های فعال سقوط کرده به آن دسته
۲- تیم‌های فعالی که نه سقوط و نه صعود کرده‌اند
۳- تیم‌هایی که بر اساس توان خود صعود کرده‌اند
۴- تیم‌هایی که از مزیت صعود «رایگان» استفاده کرده‌اند (و جایگزین یک تیم بی‌صاحبِ سقوط کرده شده‌اند)
۵- تیم‌های بدون صاحب.

تیم‌های هر گروهی که در بالا ذکر شد بر اساس رتبه‌ای که در پایان فصل گذشته کسب کرده‌اند، مرتب شده‌اند. رده‌بندی تیم‌ها در طول جام حذفی، ثابت می‌ماند.

بازی‌هایی که در وقت عادی به نتیجه نرسند به وقت اضافه کشیده شده و هر تیمی که به گل برسد بنا به قانون گل طلایی، برنده‌ی مسابقه خواهد بود؛ چنانچه در ۳۰ دقیقه‌ی اوقات اضافه هم گلی به ثمر نرسید، رقابت در ضربات پنالتی دنبال می‌شود. اطلاعات لازم برای چگونگی انتخاب پنالتی‌زن‌ها را می‌توانید در فصل «ترکیب: تجربه و سردرگمی» مطالعه کنید.

درآمد حاصل از جام حذفی

تیم میزبان دو سوم درآمد حاصل از ورزشگاه را به دست می‌آورد و تیم مهمان یک‌سوم آن را. در بازی‌های نیمه نهایی و نهایی، درآمد به‌طور مساوی بین دو تیم تقسیم می‌شود. عموماً تماشاگران از تماشای دورهای ابتدایی جام حذفی زیاد استقبال نمی‌کنند اما هر چه جلوتر بروید، توجه و علاقه‌ی آنها به حضور در ورزشگاه بیشتر می‌شود. تماشاگران تیم‌هایی که در دسته‌های پایین‌تر حضور دارند، همواره مشتاق دیدن بازی تیمشان مقابل تیم‌های دسته‌های بالاتر هستند و این امر کاملاً طبیعی است؛ اما عکس این قضیه صادق نیست.

به بهترین تیم‌های جام حذفی، جوایزی نیز تعلق می‌گیرد. قهرمان جام، مبلغ 8 000 000 000 Rial و تیم نایب قهرمان، مبلغ 4 000 000 000 Rial را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند. دو تیم بازنده‌ی دیدارهای نیمه‌نهایی، هر کدام پاداشی به ارزش 2 000 000 000 Rial می‌گیرند. تیم‌هایی که در یک‌چهارم نهایی حذف شده‌اند، هر یک جایزه‌ای به ارزش 1 000 000 000 Rial و تیم‌های حذف شده در مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی، مبلغ 500 000 000 Rial را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. در ضمن به آقای گل رقابت‌های جام حذفی، هیچ جایزه‌ای تعلق نمی‌گیرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این وبگاه در پیرو بالا بردن اطلاعات کاربران فارسی زبان سایت مربیگری آنلاین هتریک ایجاد شده و هیچ گونه دنیای مجازی ندارد بلکه شما برای ثبت نام در دنیای مجازی مربیگری باید در سایت رسمی هتریک www.hattrick.org ثبت نام کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 63
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 113
  • بازدید سال : 537
  • بازدید کلی : 18,919