loading...
وبگاه تخصصی مربیگری آنلاین هتریک در ایران
karim22k بازدید : 139 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

هر فصل در هت‌تریک ۱۶ هفته به طول می‌انجامد: ۱۴ دور مسابقات لیگ (هشت تیم در هر گروه که دو بار با هم بازی می‌کنند)، یک هفته برای بازی‌های انتخابی و یک هفته بدون هیچ‌گونه فعالیت در لیگ.

ساختار دسته‌ها

تعداد سطوح لیگ‌ها از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما ساختار اصلی همیشه مشابه است. به عنوان نمونه سیستم دسته‌بندی ایتالیا به این صورت است:

یک دسته I (سری آ) دارد.
چهار دسته II یعنی (II.1، II.2، II.3 و II.4) دارد.
۱۶ دسته III یعنی (III.1، III.2 و... تا III.16) دارد.
۶۴ دسته IV یعنی (IV.1، IV.2 و... تا IV.64) دارد.
۲۵۶ دسته V یعنی (V.1، V.2 و... تا V.256) دارد.
۱۰۲۴ دسته VI یعنی (VI.1، VI.2 و... تا VI.1024) دارد.
۱۰۲۴ دسته VII یعنی (VII.1، VII.2 و... تا VII.1024) دارد.
۲۰۴۸ دسته VIII یعنی (VIII.1، VIII.2 و... تا VIII.2048) دارد.
۲۰۴۸ دسته IX یعنی (IX.1، IX.2 و... تا IX.2048) دارد.
۴۰۹۶ دسته X یعنی (X.1، X.2 و... تا X.4096) دارد.
۴۰۹۶ دسته XI یعنی (XI.1، XI.2 و... تا XI.4096) دارد.

توجه داشته باشید که از دسته VI به بالا، تعداد گروه‌ها، هر دو دسته یک‌بار، دو برابر می‌شود.

karim22k بازدید : 154 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

با استخدام بازیكنان جوان، می‌توانید بازیكنان جدیدی به تیم بزرگسالان خود بیاورید. این كار را می‌توان به دو طریق انجام داد:

  • استخدام یك بازیكن مستقیماً از خارج باشگاه به تیم بزرگسالان كه توسط شبکه‌ی استعدادیابی انجام می‌شود.
  • ایجاد آكادمی‌ فوتبال جوانان، استخدام استعدادها و پرورش آنها. در این روش می‌توانید با دیگر تیم‌های جوانان در لیگ‌های عمومی ‌یا خصوصی مسابقه داده و سرانجام استعدادهای آینده‌دار خود را به تیم بزرگسالان دعوت كنید.

دعوت تصادفی بازیكنان از خارج به تیم بزرگسالان یك روش ساده و مؤثر برای به‌دست آوردن بازیكن جدید است. اداره‌ی آكادمی‌ جوانان دردسر بیشتری دارد اما لذت آن هم بیشتر است.

تنها از یک روش می‌توانید استفاده كنید. اگر آكادمی‌ جوانان دارید دیگر نمی‌توانید از شبکه‌ی استعدادیابی، بازیكن جوانی به تیم خود دعوت كنید. هر چند، هزینه‌های آکادمی شما به‌عنوان سرمایه‌گذاری شبکه‌ی استعدادیابی نیز محسوب می‌شود و این، کارِ شما را راحت‌تر می‌کند که اگر خواستید آکادمی جوانان را تعطیل کرده و از شبکه‌ی استعدادیابی به جای آن استفاده کنید.


karim22k بازدید : 142 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

بازار نقل و اتنقالات جایی است كه در آن می‌توانید بازیكنان جدیدی پیدا كنید یا بازیكنی را كه نمی‌خواهید، بفروشید. شما حداکثر می‌توانید ۵۰ بازیکن در یک زمان در تیم خود داشته باشید. صفحه‌ی نقل و انتقالات، شما را در جریان تمام بازیکنانی که برای فروش گذاشته‌اید یا آنهایی که تمایل به خریدشان داشته‌اید و قیمت پیشنهادی‌تان را ارائه کرده‌اید، قرار می‌دهد. این صفحه همچنین نقل و انتقالات بازیكنان قبلی‌تان در تیم‌های دیگر كه درصدی از مبلغ انتقالشان به شما می‌رسد را نشان می‌دهد.

فروش بازیکن

برای فروش یک بازیکن، باید نامش را وارد فهرست فروش باشگاه کنید؛ کاری که از صفحه‌ی خود بازیکن می‌توانید انجام دهید. در آن قسمت کافی است قیمت موردنظرتان را مشخص کنید تا وی در فهرست فروش باشگاه قرار گیرد. بازیکنی که قصد فروش وی را دارید باید حداقل یک بازی برایتان به میدان رفته باشد؛ همچنین نمی‌توانید یک بازیکن را بیش از تعداد بازی‌هایی که برایتان انجام داده، در فهرست فروش قرار دهید.

karim22k بازدید : 143 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

مدیریت یک تیم فوتبال که فقط تمرین و تاکتیک نیست و روان‌شناسی هم در این بین از اهمیت بالایی برخوردار است. تیم شما می‌خواهد در مسابقات پیروزی کسب کند و بازیکنانتان باید به توانایی‌شان اعتقاد داشته باشند. روان‌شناسی تیم بر نتایجی که در مسابقات مختلف می‌گیرید، تأثیر مستقیم دارد و در سمت مقابل، نتایجی که تیم می‌گیرد نیز بر روحیه و اعتماد به نفس بازیکنان اثر می گذارد.

روحیه‌ی تیمی

جو حاکم بر باشگاه، تأثیر بالایی روی عملکرد تیم شما دارد. روحیه‌ی تیمی بر عملکرد هافبک‌های شما تأثیر می‌گذارد، و هر چه روحیه‌ی تیم شما بیشتر باشد، هافبک‌هایتان بهتر ظاهر می‌شوند. این امر، به نوبه‌ی خود میزان مالکیت توپی که به‌دست خواهید آورد را تعیین می‌کند. موارد زیادی در افزایش یا کاهش روحیه‌ی تیمی دخیل هستند اما به‌طور خاص قدرت رهبری مربی تیم، نگرشی که برای هر بازی انتخاب می‌کنید (بازی فصل، بازی دست‌گرمی)، نقل و انتقالات باشگاه و تعداد روان‌شناس‌های تیم از موارد مهم اثرگذار بر روحیه‌ی تیمی هستند.

karim22k بازدید : 128 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

همان‌طور که در بخش «ترکیب چیدن» ذکر شد، اگر یکی از بازیکنانتان مصدوم شود، بازیکن جایگزین، به‌صورت خودکار وارد زمین می‌شود. اما می‌توانید پیش‌شرط تعویض نیز برای بازی تعیین کنید.

تعویض‌های از پیش تعیین شده

می‌توانید برای تغییر تاکتیکی یا فقط برای جایگزین کردن یک بازیکن خسته با بازیکنی تازه نفس، دست به تعویض بزنید. برای مثال می‌توانید یک مهاجم بیرون کشیده و یک مدافع به خط دفاعی اضافه کرده تا نتیجه را حفظ کنید؛ و یا اگر عقب هستید، می‌توانید یک مدافع کم کرده و مهاجمی تازه‌نفس وارد زمین نمایید. همچنین می‌توانید به بازیکنان، دستورات فردی بدهید.

karim22k بازدید : 319 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

برای هر بازی می‌توانید یک تاکتیک تعیین کنید. هر تاکتیک نیز مزایا و معایب خاصی دارد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب خود بسیار دقت کنید. در هت‌تریک، شش نوع تاکتیک داریم (به غیر از عادی). اگر تاکتیکی معین نکنید، تیمتان «عادی» بازی خواهد کرد.

مهارت تاکتیکی

اينکه چقدر در اجراي يک تاکتیک مهارت داريد، به توانایی‌های تاکتيکیِ مورد نیاز برای همان تاکتیک بستگی دارد. مهارت اجرای یک تاکتیک، با احتساب مجموع مهارت‌های مختلف تمام بازيکنانی که در بازی شرکت می‌کنند به همراه مقدار تجربه‌ی آنها، محاسبه می‌شود.

میزان تأثیرگذاری مهارت تاکتیکی، به مهارت اصلی بازیکنان تیمتان و نیز بازیکنان حریف بستگی دارد. مهارت اصلی، مهم‌ترین مهارت مورد نیاز برای بازی در هر پُست است؛ برای اطلاعات بیشتر لطفاً فصل «بازیکنان: مهارت‌ها» را مطالعه کنید. این بدان معناست که عملکرد تاکتیکی «خوب» در حالتی که میانگین مهارت اصلی بازیکنان شما (و تیم حریف) «خوب» است مؤثرتر خواهد بود نسبت به حالتی که این میانگین، «استثنایی» باشد.

karim22k بازدید : 161 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

در این بخش با دو عامل تأثیرگذار در مسابقه بیشتر آشنا می‌شویم: اینکه چگونه می‌توان از ضربات ایستگاهی به گل رسید و چطور باید از «اتفاقات ویژه» در طول بازی، به سود خود بهره جست.

ضربات ایستگاهی

بعضی از موقعیت‌ها در طول بازی از روی ضربات ایستگاهی خلق می‌شوند. مانند فوتبال واقعی اگر بازیکنان تیمتان در ضربات ایستگاهی مهارت داشته باشند، می‌توانید امتیازات زیادی را از این طریق جمع کنید. دو نوع ضربه‌ی ایستگاهی داریم: مستقیم و غیرمستقیم.

karim22k بازدید : 175 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

تجربه‌ی بازی با هر سیستم

تیم شما می‌تواند هر سیستمی را که اراده کنید، بازی کند. اما اگر بازیکنان، تجربه‌ی کافی در آن سیستم را نداشته باشند، ممکن است که در بازی سردرگم شوند و کمتر از توان واقعی خود بازی کنند. برای کسب تجربه در یک سیستم و جلوگیری از سردرگمی، تیم به مقداری تمرین نیاز دارد. هر بار که از یکی از سیستم‌ها استفاده ‌کنید، مقداری تجربه در آن کسب می‌نمایید (بازی‌های رقابتی و دوستانه به یک اندازه محاسبه می‌شوند)؛ این تجربه بر اساس دقایق بازی با آن سیستم، حساب می‌شود (حداکثر ۹۰ دقیقه برای هر بازی)، دقیقاً مانند تمرین. با وجود این، کسب تجربه در سطوح بالا، سخت‌تر می‌شود. اگر از یک سیستم معین استفاده نکنید، تجربه‌ی بازی با آن، به مرور زمان کاهش می‌یابد. همچنین هر زمان بازیکنی را بفروشید خطر از دست دادن تجربه‌ی سیستم وجود دارد.


karim22k بازدید : 95 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

کارکنان به شما كمك می كنند كه مسائل مختلفی را در باشگاه خود مدیریت كرده و پیشرفت کنید. بدین منظور متخصصان گوناگونی وجود دارند که می‌توانند به تیم کمک کنند.

کمک‌مربی: فرم بازیکنان و میزان اثربخشی تمرینات را در جلسات تمرینی بهبود می‌بخشد؛ مانند وقتی که مربی ماهرتری داشته باشید.

فیزیوتراپ: باعث كاهش احتمال مصدومیت می‌شود.

دکتر: به بهبودی سریع‌تر بازیكنان مصدوم كمك می‌كند.

روانشناس: اعتماد به نفس و تا حدی سطح روحیه‌ی تیم را افزایش می‌دهد.

سخنگو: رفتار اسپانسرها و حامیان را نسبت به تیم، بهبود می‌بخشد.

تأثیر كاركنان

تأثیر هر كارمند اضافی در یک تخصص خاص، پله‌پله كاهش می‌یابد. دو نفر از یك نفر بهتر و چهار نفر از دو نفر بهترند. اما مقدار تأثیر، دقیقاً دو برابر نیست. نمی‌توانید بیش از ۱۰ کارمند در یک شغل خاص، استخدام کنید. همچنین تعداد کل کارمندان شما نیز نمی‌تواند بیش از ۳۰ نفر باشد.

مدیریت كارکنان و هزینه‌ها

هر كارمند 18 000 000 Rial در هفته برای شما هزینه دارد و اگر بخواهید كارمندی را اخراج كنید، مقدار هزینه‌ی آن نیز 18 000 000 Rial خواهد بود. وقتی کارمندی استخدام می‌کنید، به‌مدت یک ‌هفته (۷ روز) نمی‌توانید در آن شغل، هیچ کارمندی را اخراج نمایید. برای مدیریت كارکنان به صفحه‌ی «باشگاه» مراجعه کنید.

karim22k بازدید : 189 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

باشگاه شما با یک ورزشگاه کوچک شروع به کار می‌کند که در طول فعالیت در هت‌تریک، می‌توانید آن‌را توسعه دهید. در صفحه‌ی ورزشگاه، جزئیات بیشتری در این خصوص مشاهده خواهید کرد.

درآمدها و هزینه‌ها

ورزشگاه شما دارای چهار نوع جایگاه است که هر کدام درآمد و هزینه‌ی نگه‌داری مربوط به خود (که هر هفته باید پرداخت شود) را دارند.

    درآمد       هزینه‌ی هفتگی
سکوها   65 000 Rial          5 000 Rial
صندلی‌های اصلی 95 000 Rial 7 000 Rial
صندلی‌های قسمت سرپوشیده 180 000 Rial 10 000 Rial
جایگاه ویژه 325 000 Rial 25 000 Rial

karim22k بازدید : 114 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (4)
این دو گروه تأثیر زیادی در میزان درآمد شما دارند؛ بنابراین توصیه می‌شود روابط خوبی با آنها داشته باشید و سعی کنید از شما راضی باشند؛ در پایان نتیجه‌اش را خواهید دید.

وضعیت هواداران

تعداد اعضای باشگاه هواداران، نقش زیادی در میزان درآمد باشگاه دارد. هر چند آنها مبلغی را به عنوان حق عضویت در ابتدای هر فصل پرداخت می‌کنند، ولی مهم‌تر از همه، روحیه‌ی آنهاست که تاثیر زیادی بر درآمد حاصل از بلیت‌فروشی بازی‌های خانگی دارد.

آسان‌ترین راه بالا نگه داشتن رضایت هواداران و جذب بیشتر آنها، این است که توقعات آنان را برآورده کنید. میزان رضایت هواداران را می‌توانید در صفحه‌ی هواداران ببینید.


karim22k بازدید : 107 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)
به عنوان مدیر، مسئولیت اقتصاد باشگاه نیز بر عهده‌ی شماست و هنگام آپدیت هفتگی، درآمد باشگاه را جمع‌آوری کرده و مخارج را می‌پردازید (برای آگاهی از زمان دقیق این رخداد، به صفحه‌ی اطلاعات کشوری مراجعه کنید). برای مثال اگر با هزینه‌ی 100 000 000 Rial بازیکنی را بخرید، او بلافاصله در اختیارتان قرار می‌گیرد و موجودی «خریدهای جدید» تیم به اندازه‌ی 100 000 000 Rial افزایش خواهد یافت. مهم‌ترین چیزی که باید بدانید این است که صفحه‌ی حسابداری، بودجه‌ی تیم شما را نشان می‌دهد و عدد داخل پرانتز، نشان‌دهنده‌ی بودجه‌ی هفته‌ی آینده‌ی شماست (بعد از آپدیت هفتگی).

درآمد‌ها و مخارج

در صفحه‌ی حسابداری می‌توانید بودجه‌ی هفته‌ی جاری و وضعیت مالی تیم در هفته‌ی قبل را مشاهده کنید. مواردی که در صفحه‌ی مذکور خواهید دید، عبارت‌اند از:


تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
این وبگاه در پیرو بالا بردن اطلاعات کاربران فارسی زبان سایت مربیگری آنلاین هتریک ایجاد شده و هیچ گونه دنیای مجازی ندارد بلکه شما برای ثبت نام در دنیای مجازی مربیگری باید در سایت رسمی هتریک www.hattrick.org ثبت نام کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 63
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 107
  • بازدید سال : 531
  • بازدید کلی : 18,913